close

Streets Of Philadelphia

I was bruised and battered, I couldn't tell what I felt.
I was unrecognizable to myself.
I saw my reflection in a window, I didn't know my own face.
Oh brother are you gonna leave me wastin' away
On the Streets of Philadelphia.

I walked the avenue, 'til my legs felt like stone,
I heard the voices of friends vanished and gone,
At night I could hear the blood in my veins,
Black and whispering as the rain,
On the Streets of Philadelphia.

Ain't no angel gonna greet me.
It's just you and I my friend.
My clothes don't fit me no more,
I walked a thousand miles
Just to slip this skin.

The night has fallen, I'm lyin' awake,
I can feel myself fading away,
So receive me brother with your faithless kiss,
Or will we leave each other alone like this
On the Streets of Philadelphia.

我受盡打擊,已經無法分辨何處傷痛
我整個人已經完全變了樣
我看到窗戶裡的身影,卻認不清自己的臉
我的弟兄你是否就要這樣讓我消殘下去
在費城的街道上

我走在大道上,直到雙腳硬重如石
我聽到我的朋友們的聲音逐漸遠離消逝
夜裡,我能夠聽到我體內的血液
污黑低訴如雨
在費城的街道上

是否天使都已經離我遠去
只剩下朋友你與我倆人
我的衣服已經變得太大
我已經走了千里的漫漫長路
只為了脫離這身肉皮

夜深了,我依舊難以入眠
我可以感覺到自己的生命正慢慢在消逝
弟兄請用你失去信心的吻來接納我
或是我們將永遠如此隔離孤獨
在費城的街道上

--------------------------------------------------

這是Bruce Springsteen為電影"費城"所寫的主題曲
聽說當初他根本沒看過電影
只憑想像和感覺就寫下這首歌
但是和電影的配起來卻是超合的
真是令人佩服...
arrow
arrow
    全站熱搜

    manis99 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()